ספין תקשורתי


ספין תקשורתי: ספין, ובעברית סָחְרִיר, מגיע מהמילה האנגלית spin, כלומר סיבוב, הסתובבות או סחרור. מכאן נגזר המונח "ספין תקשורתי" שהוא פעולה יזומה של אדם או קבוצת אנשים לסחרר את סדר היום הציבורי והתקשורתי סביב נושא מסוים שנוח יותר לפוליטיקאי, ושמסיט את הציבור והתקשורת מהתעסקות בנושאים פחות נוחים. כיום, בעידן שבו הדימוי הציבורי נקבע על סמך הופעות תקשורתיות, פוליטיקאים נזקקים לדוברים ויועצים שתפקידם הוא ליצור מערכת ספינים בלתי פוסקת, כזו שתיצור לפוליטיקאי מעין מסך עשן שיסתיר את דמותו / התנהלותו האמיתית מהציבור. הדרכים לייצר ספין תקשורתי רבות ומגוונות, אך המאפיין המאגד אותן הוא היותן מהלכים טקטיים הננקטים לפרק זמן קצר.


פירוש שלי:
ספין תקשורתי הוא שיש ידיעה אחת וכל התקשורת מתעסקת בידיעה זו ורוצים להסיט את תשומת לב הקוראים או השומעים מהאמת שאחורי הידיעה. 
לדוגמה: התפרסמה שמועה שיש קלטת שבא ביבי נמצא אצל המאהבת, ביבי חשב שזה נכון ורץ לתקשורת להתנצל בפני שרה אחר כך הסתבר שבכלל לא הייתה קלטת וזה היה ידיעה שיקירת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה