6 קריטריונים לידיעה חדשותית

6 קריטריונים לידיעה חדשותית הן:

  1. חשיבות: מידת חשיבותו של האירוע המוזכר וכן התייחסות לחיי האדם ולמצבו הקיומי.
  2. רלוונטיות: שייכות ונגיעה של האירוע לקהל היעד.
  3. ייחודיות: אירוע חריג, שונה ומפתיע. ככל שהאירוע בו מודבר נדיר\ מיוחד יותר- עולים סיכוייו להפוך לחדשה עיתונאית.
  4. אישיות מפורסמת: אירועים העוסקים בחייהם של אנשי הציבור, דמויות מפתח בפוליטיקה, כלכלה,בחיים החברתיים או התרבותיים- יזכו להתייחסות.
  5. עניין אנושי: אירוע הטעון ברגשות עזים. ככל שלסיפור יש היבט אנושי חזק יותר- עולים סיכוייו להפוך לחדשה.
  6. עדכניות: מידע חדש התורם להבנתנו את המציאות ומסייע לנו בקביעת עמדה.

הסבר במילים שלי:


  1. חשיבות: ככל שהאירוע יותר חמור ככה מתייחסים יותר למה קורה לאותו אדם במידה ונפצע או במידה והתגרש או כל דבר אחר.
  2. רלוונטיות: זה אומר שאם קהל היעד הוא ישראליים אז יראו פיגוע בבית כנסת ולא בכנסייה ,וככל שהאירוע יותר קרוב אל קהל היעד ככה הוא יקבל יותר תשומת לב.
  3. ייחודיות: ככל שהאירוע הוא יותר בלתי צפוי או שהוא חד פעמי ולא קורה כל פעם כלומר מיוחד או נדיר ככה יש לו יותר סיכוי להיות ידיעה חדשותית.
  4. אישיות מפורסמת: ככל שיש באותו מקרה יותר מפורסמים אז הסיכוי שלו להיות ידיעה חדשותית הוא יותר גבוה, ובנוסף הם יזכו ליותר זמן בטלוויזיה כי זה רכילות ואנשים אוהבים לדעת מה קרה לאותם אנשים מפורסמים.
  5. עניין אנושי: 
  6. עדכניות: ככל האירוע הוא יותר חדשני אז זה יותר רלוונטי לקהל היעד כלומר ככל החשדה היא יותר עדכנית אז זה הופך לסדר היום של הציבור, של התקשורת ושל הפוליטיקאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה